2013. május 26., vasárnap

Narancsos-akácvirágos muffin

fényképezte: Sarudi Detti

Az egyik kedvencem... megunhatatlan. Egy ilyen borongós délutánon különösen jólesik az ízlelőbimbóimnak. Az akácvirág bodzával is helyettesíthető, ill. el is hagyható, bár sokkal aromásabb lesz tőle.

Hozzávalók az alaphoz:
- 1 csésze mogyoró, 12 órára beáztatva, megszárítva
- 10 szem datolya 12 órára beáztatva
- kevés reszelt gyömbér
- ha szükséges, kevés datolyalé
- 1 tk. kókuszolaj
A mogyorót megszárítom, majd a hozzávalókkal krémesre turmixolom.

A krém:
- 10 dkg aszalt sárgabaracklekvár (a barackot egy éjszakára beáztatom, majd az áztatóvízzel és egy tk. fahéjjal összeturmixolom)
- 1 narancs héja és kifacsart leve
- 1 csésze mogyoró 12 órára beáztatva, megszárítva, kávédarálón megőrölve
- 1 csésze kókuszreszelék (én kávédarálón megőrlöm, hogy finomabb legyen)
- kevés reszelt gyömbér
- 2 ek. kókuszolaj
- 1 ek. méz
- annyi akácviráglé, amennyit felvesz (1-2 akácvirágot néhány narancskarikával és egy ek. mézzel egy pohár vízbe tettem és hagytam állni egy éjszakán át, utána leszűrtem)
- kb. 3 cm vaníliarúd kikapart belseje
A hozzávalókat krémesre turmixolom.

Egy muffinformát folpackkal kibélelek, a mélyedésekbe belenyomkodom az alapot. Ezután rákanalazom a krémet és néhány órára hűtőbe teszem, hogy megdermedjen. 
Reszelt narancshéjjal és aszalt sárgabaracklekvárral díszítem.

Kb. 6 darab lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése