2013. május 16., csütörtök

Zabpelyhes almatorta

Végre egy nyugodt délután... elintéztem az elmaradt levelezésem, feltöltök néhány receptet, aztán virágot ültetek:-) Mostanában minden pillanattal elégedett vagyok. Szeretem a felfokozott állapotokat, mert sokkal többet vagyok képes teljesíteni. Simán belefér a napba néhány ételrendelést elkészíteni, megírni és levezényelni 3 meditációt, egy kabbala-elemzést és akár még kezelni is... ugyanakkor néhány nap pörgés után jó megengedni magamnak a szétcsúszást is. Szeretek ücsörögni a laptop előtt az erkélyen, kortyolgatni a kávémat és például recepteket írni... hoztam is Nektek egy almatortát, sok szeretettel

Ez a mostani egyik kedvencem - az abszolút favorit akácvirágos-narancsos muffin mellett...
Detti, hálás köszönet a gyönyörű fotókért!
 
 fényképezte: Sarudi Detti  
Hozzávalók egy 18 cm-es tortához:
Alsó és felső réteg:
- 1 alma meghámozva, lereszelve
- 1 csésze zabpehely
- 1 csésze mogyoró 12 órára beáztatva, megszárítva (az áztatásra azért van szükség, hogy az enzimek feléledjenek benne és ne terhelje a gyomrot)
- 2 ek. méz
- 1 ek. fahéj
A mogyorót durvára turmixolom és összekeverem a többi hozzávalóval, majd egy sütőpapírra kiterítem a masszát és kb. 42 celsius fokon 2 órán át aszalom. Ettől roppanós és karamelles íze lesz. Akár müzliként is fogyasztható aszalt vagy friss gyümölcsökkel.

Ha elkészült, kettészedem, majd a tepsi aljába rendezem az egyik felét.

Kétféle tölteléket készítettem.
Az egyik: 
- 1 nagyobb alma meghámozva és lereszelve
- 1 csésze zabpehely
- 1 csésze mogyoró beáztatva, leszárítva, durvára őrölve
- néhány szem datolya 
- ha nem elég édes, ízlés szerint 1-2 ek. méz
- 1 ek. útifűmaghéj
- 1 tk. fahéj
 
A hozzávalókat összeturmixolom és a massza egyik felét félreteszem.

A másik feléhez hozzáturmixolok még: 
- 2-3 db almát 
- 4 ek. kókuszolajat
- 10 dkg néhány órára beáztatott aszalt sárgabarackot 
- 1 tk. fahéjat 
- és egy vaníliarúd kikapart belsejét. 

A hígabb massza felét rásimítom az alsó rétegre, majd a középső rétegként ráterítem a sűrűbb masszát. Utána megint egy hígabb réteg következik, végül a tetején elsimítom a félretett roppanós zabpelyhes-almás-mogyorós keveréket.
Néhány órára vagy egy éjszakára hűtőbe teszem, hogy szépen szeletelhető legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése