2013. április 29., hétfő

Almás karalábésaláta


2 napja kívánom a karalábét - valószínűleg  a magas káliumtartalma miatt. És milyen jól tettem, hogy hallgattam a testemre - ezentúl gyakrabban beillesztem az étrendembe, ugyanis kalcium és magnézium is jócskán található benne. Ezenkívül lúgosító és antibakteriális hatással bír, remekül  tisztítja a vért és a májat és nagyszerű sebgyógyító is.

Hozzávalók:
- 1 kis fej karalábé
- 1 savanykás alma
- néhány levél kínai kel vagy bármilyen salátaféle
Az almát és a karalábét kockákra vágom, a kelt is felszeletelem és összekeverem őket.
Szezámos napraforgókrémmel forgattam össze:
- 2 ek. szezámmag
- 3 ek. napraforgómag
- 1 csokor petrezselyem
- 1 ek. olívaolaj
- 1/2 citrom leve
- só
A magokat negyedórára beáztatom, majd az összes hozzávalót összeturmixolom.

2 megjegyzés:

  1. Szia Barbi!A karalábé káposztaféle és nem gyökérzöldség, ha meglátogatsz megmutatom, most veteményeztük. Finom tavaszi-nyári vitaminbomba.(Ezért is nem bírtam szó nélkül.:o) Ölellek: Adri

    VálaszTörlés
  2. Szia Adriii:-)
    nagyon köszi, teljesen igazad van, mindjárt korrigálom is a tévedésem... nem tudom, honnan jött az isteni szikra, mert egyébként anno a kertünkben is volt:-D és képzeld, éppen ma délután jutottál eszembe és pont a veteményezéssel kapcsolatban, úgyhogy mindjárt írok is priviben:-)
    puszillak!

    VálaszTörlés