2013. november 6., szerda

Paradicsomos gnocchi ruccolaágyon


Kaptam egy szatyor csicsókát és elkezdtem vele kísérletezni. Az első alany ez a nyers gnocchi volt - ugyanis szinte minden főtt ételt le lehet fordítani nyersre, csak a fantázia szabhat határt az alkotásnak. Az ízélmény nem ugyanaz - hogyan is lehetne - azonban a nyers paradicsom, a szezámmag, a ruccola és a csicsóka kombója sokkal többet nyújt mint a hagyományos krumplinudli. 

Hozzávalók 1 nagyobb adaghoz:
- 1 marék ruccola
- 2 nagyobb normál és néhány kisebb koktélparadicsom
- 3-4 szem csicsóka
- 1 ek. pálmazsír
-  fél csésze szezám- és napraforgómag vegyesen, megőrölve
- 1 pici darab hagyma (nekem egy negyed volt, de soknak éreztem, szerintem 1-1 nyolcad elég a paradicsommártáshoz és a gnocchihoz is)
- néhány ek. szezámmag a hempergetéshez
- olívaolaj, só, bazsalikom
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 ek. sörélesztőpehely

A salátát megmosom, leszárítom és egy tányéron elrendezem.

A csicsókát megtisztítom - nem volt könnyű menet, mert sáros volt, úgyhogy én meg is hámoztam, de ma reggel a piacon az egyik eladó hölgy elárulta, hogy ők magasnyomású tisztítóval lemossák és elvileg így már nem kell megpucolni, csak jól megmosni.
Ezután bedobom egy turmixgépbe és egy kis darab hagymával, 1 ek pálma- vagy kókuszzsírral és egy pici sóval összeturmixolom. Ezután hozzáadok annyi őrölt szezám- és napraforgómagkeveréket, amennyitől egy jól gyúrható masszát kapok.
Gombócokat formázok belőle, kilapítgatom, szezámmagban meghempergetem, majd elhelyezem a ruccolaleveleken.

A paradicsomszószhoz 2 paradicsomot, egy kis gerezd fokhagymát, egy kis darab vöröshagymát, pici sót, löttyintésnyi olívaolajat, 1 ek. sörélesztőpelyhet (elhagyható, de picit füstös íze lesz tőle) és ízlés szerint bazsalikomot összeturmixolok, majd ráhalmozom a gombócokra.

Összevágom a koktélparadicsomot és feldíszítem vele az ételt. Én néhány szelet zöldpaprikát is vágtam rá.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése