2013. október 21., hétfő

Csokis céklatorta


A cékla áldásos hatásairól többször is írtam már. Nagy kedvencem fasírt, kréker vagy turmix formájában, édességként azonban még nem próbáltam - most jött el az ideje.

Úgy esett, hogy Milán valami csokisat evett volna, de a csokitortához passzoló szeder, málna, áfonya már aktualitását vesztette, az eper aranyárban van, így gondoltam egy merészet és céklás lett. A cékla meglepően jól harmonizál a datolyával és a kakaóval is, mivel alapvetően édeskés íze van.
Milán és Gerri (a már majdnem gasztroblogger kutya:)) is nagy szerelembe estek a céklatortával, és bár a kuty még nem tudott ódákat zengeni róla, Milán szerint egészen finom (pedig nagyon nem kedveli a céklát).

Hozzávalók:
Az alaphoz:
- 2 csésze dió (egy éjszakára beáztatva, leszárítva)
- 7-8 szem áztatott datolya
Összeturmixolom őket és a felét egy 15 cm-es tortaforma aljába nyomkodom, a másikat pedig félreteszem a céklás réteghez.

A masszához:
- 1 közepes fej cékla
- 3 ek. kókuszolaj
- 1 marék dió 
- a maradék diós-datolyás keverék
(ha nem elég édes, datolyával édesítem még)
- 1 ek. útifűmaghéj (ettől és a kókuszolajtól dermed majd meg)
- 3 ek jó minőségű cukrozatlan kakaópor 
- ha éppen van otthon nyers kakaóvaj, egy teáskanálnyit felolvasztok és a masszához teszem
Összeturmixolom, rásimítom az alapra, majd hűtőbe teszem.
Határozottan jót tesz neki, ha egy éjszakán át a hűtőben pihen, mert így összeérnek az ízek és nem dominál benne nagyon a cékla. 

Tálalás előtt kakaóporral meghintem. 

Ez is abbahagyhatatlan:-)

2 megjegyzés: