2013. szeptember 9., hétfő

A nyers is lehet meleg?


 Ha egy beszélgetés során felmerül a nyerstáplálkozás, rengetegszer találkozom azzal a mondattal, hogy: "Nekem szükségem van meleg ételre." Távol álljon tőlem, hogy bárkit is megtérítsek, csak elgondolkodom néha, hogy az élet minden területén ezernyi kifogással bástyázzuk körbe magunkat. Ha valami új dologról van szó, rögtön önigazolást keresünk és elmagyarázzuk (elsősorban magunknak), hogy miért is nem... Így hát maradunk a komfortzónákban és még véletlenül sem próbálunk ki valami olyat, ami ne adj' Isten változásra késztet, még akkor sem, ha az jó nekünk.

Jó hírem van: a nyerstáplálkozás nem zárja ki, hogy az emberfia (avagy -lánya) meleg ételt egyen - hiszen aszalni azt lehet. Jót is tesz a zöldségeknek, mert összesimulnak az ízek, a fűszerek is jobban érvényesülnek és könnyebb megrágni az ételt. Én sem vágytam nyers zöldségre a mai esős napon, így született a mai cukkinis-paradicsomos curry. Eléggé jó lett, imádkoztam is, hogy a két fotó közül, amit készítettem róla, valamelyik jó legyen - ugyanis egy falat sem maradt és nem lett volna mit posztolnom.

Hozzávalók 1 személyre:
- 1 nagyobb paradicsom
- 1 kisebb cukkini
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 kis csésze szezámmag és mogyoró vegyesen, kávédarálón megőrölve
- só, curry, garam masala ízlés szerint
- 1 ek. olívaolaj
- a díszítéshez petrezselyem- vagy korianderzöld 

A paradicsomot és a cukkinit apró kockákra vágom, a fokhagymát összenyomom és hozzákeverem a fűszereket, a magvakat, majd meglocsolom az olajjal. Összekeverem, majd hőlégkeveréses sütőben 40-45 fokon aszalom 1-2 órát. Nekem most két órán át volt a sütőben, mert addigra értem haza. Éppen jó lett az állaga, a paradicsomtól szaftos lett, a cukkini viszont még roppanós volt.
A magvakat most nem áztattam be, úgy döntöttem, a paradicsom ereszt annyi levet, amennyitől az enzimek felélednek. 
Mángoldos-hárommagvas krékerrel ettem, majd őt is posztolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése