2013. június 28., péntek

Gyümölcskrém roppanós zabpelyhes morzsával


Az úgy volt, hogy maradt ki némi morzsa a zabpelyhes almatortából... http://reiki-gyogyitas.blogspot.hu/2013/05/zabpelyhes-almatorta.html  és arra gondoltam, kezdeni kellene vele valamit... A morzsa egyébként nagyon jó müzlialap, növényi tejjel, turmixolt vagy darabolt gyümölcsökkel felturbózva remek és tápláló reggeli.

Hozzávalók a morzsához:
- 1 alma meghámozva, lereszelve
- 1 csésze zabpehely
- 1 csésze mogyoró 12 órára beáztatva, megszárítva (az áztatásra azért van szükség, hogy az enzimek feléledjenek benne és ne terhelje a gyomrot)
- 2 ek. méz
- 1 ek. fahéj
A mogyorót durvára turmixolom és összekeverem a többi hozzávalóval, majd egy sütőpapírra kiterítem a masszát és hőlégkeveréses sütőben 40-42 fokon kb. 2 órán át aszalom. Ettől lesz roppanós.


A továbbiakban sem bonyolítottam túl a dolgot, összeturmixoltam egy banánt, 2 őszibarackot, 4 szem áztatott datolyát, összeforgattam a morzsával, majd málnaszemekkel díszítettem.
Egy marék morzsa, a massza fele és kb. 20 dkg málna nekem bőven elég volt ebédre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése